Dat is AvanTimes voor Ames Europe. Toen plotseling bleek dat het tijdregistratiesysteem dat zij gebruikten niet meer ondersteund werd, zocht men met spoed naar een oplossing. De keuze viel op een Tijdregistratiesysteem van AvanTimes.   – Renske Bennink

Ames Europe is één van de weinige textielbedrijven die nog over zijn van de eens zo florerende textielindustrie in het oosten van het land. Ze maken ‘hoogwaardig gebreid technisch textiel’. Het zijn halffabrikaten die worden gebruikt voor het vervaardigen van onder andere imitatieleer, autostoelen, goretex voeringen, veiligheidskleding, matrassen en schoenen. Het van oorsprong Amerikaanse bedrijf is opgericht in 1865 en opereert sinds 1963 ook vanuit Enschede.

Voor het blok

Eind december 2009 werd Richard de Jong, ICT- en kwaliteitsmanager bij Ames Europe, voor het spreekwoordelijke blok gezet: het Tijdregistratiesysteem waar Ames gebruik van maakte zou per 1 januari niet meer worden ondersteund. Tot op dat moment was Ames Europe helemaal niet bezig om het Tijdregistratiesysteem te vervangen. “Het weliswaar verouderde systeem voldeed prima, tenminste dàt dachten wij toen,” vertelt de Jong. Hij is degene geweest, die na het vervelende bericht op zoek is gegaan naar een oplossing.

Ames Europe had haast, want het bedrijf wilde zo snel mogelijk in januari overgaan op een nieuw systeem. Via internet heeft hij een aantal leveranciers benaderd. AvanTimes was daar één van. “Het viel mij direct op dat het bericht dat ik op de site achterliet, snel werd opgevolgd. Ik werd gebeld en er  we hebben een afspraak gemaakt voor een bezoek.” Vanaf het begin voelde de Jong een ‘klik’ met AvanTimes. “We hebben meerdere offertes aangevraagd. Al snel bleek dat AvanTimes zich ontpopte als een betrouwbare partner: gemaakte afspraken werden nagekomen en er werden oplossingen aangedragen om ervoor te zorgen dat wij zo snel mogelijk een Tijdregistratiesysteem in huis hadden. En dat in de kersttijd, geweldig!”

Hoe tevreden Richard ook dacht te zijn met zijn vorige systeem,  met Astrow Plus is  het niet te vergelijken. “Het oude systeem gebruikten we alleen voor registratie. We deden niets met de gegevens. We hadden iemand die alle uren, verlofuren etc. met de hand zat in te voeren. Dat kostte veel tijd, want Ames werkt met complexe regelingen en diensten. Het nieuwe systeem heeft meer mogelijkheden en we gebruiken het efficiënter. Het komt erop neer, dat we niets gewend waren. We hebben nu een goed overzicht van alle afspraken, roosters en diensten. Dat is heel prettig. We merken ook dat, nu we wat langer met het systeem werken, er genoeg functionaliteiten zijn die we nog moeten ontdekken. Ook hierin worden we ondersteund door AvanTimes.”

Partnerschap

Naast het feit dat de prijs- kwaliteitverhouding dik in orde is, vindt Richard het heel prettig dat er een samenwerking is ontstaan. “Toen onlangs bijvoorbeeld  Astrow Suite in de markt werd gezet, werd ik gebeld. AvanTimes kondigde aan dat er belangrijke informatie zou komen. Ik vind dat prettig, omdat ik dan weet dat ik op moet letten. Vaak delete je ‘reclame’ mail direct.  Deze mail lees ik. Bij AvanTimes geven ze je niet het gevoel dat je moet kopen. Ze willen je graag informeren, zodat je uit hun systeem haalt wat erin zit.”

Raad je een samenwerking met AvanTimes aan?

“Absoluut! Ik heb het al gedaan ook. De kunst van het luisteren, de snelheid van handelen, de redelijke inzet van uren voor implementatie en de altijd bereikbare, vriendelijke en behulpzame Ferry Borman van de supportafdeling maken dat AvanTimes de betrouwbare partner is waar Ames Europe naar op zoek was.”

Menu