BLOG

Inroosteren voor een werkplek: hoe pak je dit aan?

Het is de grootste irritatie tijdens vakanties: handdoekje leggen en daarmee de ligbedden bij het zwembad urenlang bezet houden, zonder überhaupt in de buurt te zijn. Gevolg: je moet voor dag en dauw je bed uit om een ligbedje te bemachtigen. Herkenbaar?

Dezelfde situatie doet zich nu voor op kantoor en de plekken schaars zijn met de coronamaatregelen. Veel werknemers claimen in de ochtend een bureau, om de rest van de dag verzekerd te zijn van een werkplek en zijn vervolgens het grootste gedeelte van de dag nergens te bekennen, omdat ze in vergadering zitten of andere verplichtingen hebben.

1,5 meter kantoor

Waar elke medewerker voor COVID-19 op elk gewenst moment een kantoorpand in en uit kon lopen, is dit in het 1,5 meter kantoor niet meer het geval. Om een werkplek met voldoende afstand tot anderen te kunnen garanderen, is de werkgever genoodzaakt om een maximum in te stellen voor het aantal toe te laten personen in het pand en het aantal werkplekken en vergaderruimtes drastisch te verlagen.

Maar hoe faciliteer je de terugkeer naar een veilige, prettige en gezonde werkomgeving

Bezettingsgraad Monitor

AvanTimes biedt met de Bezettingsgraad Monitor dé oplossing. In Astrow Web bevindt zich een nieuwe module de Bezettingsgraad Monitor. Het geeft een real-time overzicht van het aantal mensen dat aanwezig is binnen het bedrijf. Om kantoorwerk vooraf te plannen en te organiseren kunnen de plaatsen voortaan eenvoudig gereserveerd worden. Met deze gebruiksvriendelijke module kan zelfs de toegang tot het bedrijf worden gecontroleerd door de medewerkers vooraf en ter plaatse te informeren. Om ervoor te zorgen dat het maximale aantal personen niet wordt overschreden, kunnen specifieke parameters worden bepaald, rekening houdend met infectiepreventiemaatregelen (voor bijvoorbeeld COVID-19) en het aantal beschikbare plaatsen.

Efficiënt en effectief werken

Je kunt dit op verschillende manieren inregelen. Sommige organisaties kiezen voor het invoeren van een rooster of dagpool. Het is ook mogelijk om een bepaald aantal werkplekken beschikbaar te stellen op basis van een reservering en de reservering van deze werkplek als ‘toegangskaartje’ voor het kantoorpand te zien. Wanneer je geen werkplek of vergaderruimte hebt gereserveerd mag je simpelweg het kantoor niet in. Een reserveringssysteem kan hierin ondersteunen.

De voordelen van de Bezettingsgraad Monitor

  • Efficiënt monitoren van de bezettingsgraad van diverse afdelingen
  • Het bieden van een veilige, prettige en gezonde werkomgeving
  • Optimalisatie van kantoorruimte
  • Kostenbesparing op kantoorruimte

Optimaal benutten van beschikbare ruimte

Een voor iedereen merkbaar gevolg van de coronacrisis is het niet vrij kunnen gaan en staan waar je wilt. Dit geldt uiteraard ook voor de werkplek en de werkomgeving met als gevolg een sterke afname van de bezetting in de kantoren. Waar nu nog steeds veel mensen thuiswerken, is de verwachting dat de komende tijd steeds meer werknemers de weg terugvinden naar kantoor.

Zonder inzicht in de bezettingsgraad van een pand weet je niet of een pand optimaal benut wordt. Aan de hand van de resultaten van een Bezettingsgraad Monitor achterhaal je dit eenvoudig. Meten is weten! Zo kan je bijvoorbeeld zien in welke ruimtes over- en onderbezetting is en wanneer je ook de informatie van reserveringen meeneemt, waar een hoog percentage no-shows is.  Ook kun je zien op welk moment van de week er structureel te weinig plek is. Deze data kun je gebruiken ter onderbouwing van gesprekken en discussies met betrekking tot je huisvesting, werkomgeving en groei of krimp van je personeelsbestand.

Bereid de werkomgeving voor op de 1,5 meter economie!

Meer weten? Neem dan contact met ons op.


Steven Engering Directeur

Privacy

Avantimes is verantwoordelijk voor de informatie op deze website.

Merk je dat er iets niet klopt?

Laat het ons meteen weten, dan kunnen we het snel aanpassen.

Werkt er iets niet naar behoren?

Dan is de kans groot dat er een technische storing is. Waarschuw ons even, bij voorbaat onze excuses voor het ongemak.

Heb je schade opgelopen?
Bel of e-mail ons als je schade oploopt door verkeerde info of een storing op deze website. Dan zoeken we samen snel een oplossing. Neem contact op via de NAW gegevens op de contactpagina van deze website.

Onze foto's

Voor onze website gebruiken we voornamelijk rechtenvrije foto's. Deze zijn onder andere afkomstig van onszelf, onze klanten en via Shutterstock.com

Privacy

Versie 0.1

Deze pagina is voor het laatst aangepast op 01-05-2023.

Avantimes is zich er van bewust dat u als website bezoeker vertrouwen stelt in ons en zien het dan ook als onze taak om uw privacy te beschermen. Hier kunt u lezen welke gegevens en waarom Avantimes deze verzamelt indien u onze website bezoekt.

Het bezoek aan deze site geeft u toestemming aan ons privacy beleid welke van toepassing is op de diensten van ons. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het privacybeleid van andere sites. Avantimes draagt er zorg voor dat persoonlijke informatie vertrouwelijk wordt behandeld en wij respecteren de privacy van alle bezoekers van de website.

Gebruik van de verzamelde gegevens

Gebruik van de diensten van Avantimes

Mocht u zich aanmelden voor een dienst van ons dan vraagt Avantimes om uw persoonsgegevens om de dienst uit te voeren. Uw gegevens worden door ons opgeslagen op beveiligde servers. Dit zijn onze eigen servers of servers van derden. Wij gaan uw gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waar wij toegang tot hebben.

Communicatie

Indien u e-mails of andersoortige berichten aan ons verstuurt dan kan het gebeuren dat deze worden bewaard. Vanwege relevantie kan het gebeuren dat wij persoonlijke gegevens aan u vragen om vragen te verwerken en te reageren. Uw gegevens worden door ons opgeslagen op beveiligde servers. Dit zijn onze eigen servers of servers van derden. Wij gaan uw gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waar wij toegang tot hebben.

Cookies
Avantimes verzamelt gegevens voor onderzoek zodat wij beter inzicht krijgen in de behoeften van onze klanten om onze dienstverlening te verbeteren.

Cookies zijn tekstbestanden die op uw computer worden geplaatst, bijvoorbeeld om het websitebezoek te analyseren. Deze door het cookie gecreëerde informatie kan worden verplaatst naar de beveiligde server servers van Avantimes of naar servers van derden. Avantimes gebruikt deze gegevens om het website bezoek te analyseren en om rapportages te maken.

Doelen

Avantimes verzamelt en verwerkt geen informatie voor andere doelen dan de doelen zoals beschreven in dit privacybeleid tenzij dit van te voren met u is overeengekomen.

Derden

De informatie wordt niet gedeeld met derden. In sommige omstandigheden kan de informatie intern gedeeld worden bij Avantimes echter de medewerkers zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw informatie te respecteren.

Aanpassingen

Bekijk geregeld deze privacyverklaring want deze site kan aangepast worden en zo ook deze privacyverklaring.

Persoonsgegevens

Bezoekers van deze site bieden wij de optie tot het inzien, aanpassen of verwijderen van alle persoonlijke informatie die aan ons is verstrekt.

Aanpassen/uitschrijven dienst nieuwsbrief

Indien u zich wilt uitschrijven voor onze nieuwsbrief dan is dat mogelijk via een afmeld-link onderaan de nieuwsbrief. Het is ook mogelijk om uw gegevens aan te passen. Neem daarvoor contact op.

Aanpassen/uitschrijven communicatie

Indien u uw gegevens wilt veranderen in onze bestanden of wilt dat al uw gegevens verdwijnen, neem dan contact met ons op.

Cookies uitzetten

Vrijwel alle browsers zijn dusdanig ingesteld dat deze standaard cookies accepteren. Het is mogelijk om zelf in te stellen dat uw browser geen cookies accepteert of aan u meldt wanneer een cookie is verzonden. Soms werken functies niet op sites als er geen cookies worden geaccepteerd.

Vragen en feedback

Avantimes checkt geregeld of aan dit privacybeleid wordt voldaan. Vragen over ons privacybeleid? Neem dan contact met ons op.

Avantimes