BLOG

Optimale controle met toegangscontrole software

Zou het niet handig zijn als u in deze tijd over een virtuele receptie beschikt? Zo één die uw bezoekers en werknemers automatisch verwelkomt en registreert, zonder tussenkomst van een receptiemedewerker.

Ondanks dat toegangscontrole zoveel meer brengt dan alleen beveiligen, blijft het vaak een vergeten onderdeel. Geheel onterecht dus. In de huidige crisis is toegangscontrole software de beste gatekeeper van veiligheid en social distancing die je kan wensen. Door controle te houden op het aantal personen dat naar binnen kan in een gebouw, blijft de anderhalvemeterregel beter gewaarborgd.

Het bedrijfsleven ziet zich in toenemende mate geconfronteerd met strengere regelgeving rondom veiligheid én de soms serieuze en verstrekkende gevolgen van het niet naleven van die regels. Een goede controle is dus cruciaal. Met een slim gekozen toegangscontrolesysteem regelt u eenvoudig wanneer welke persoon toegang hebben tot een bepaald pand of ruimte en op welke tijden.

De voordelen van toegangscontrole

Dit zijn de belangrijkste voordelen van een goed toegangscontrolesysteem:

• Toegangsbeheer: U kunt precies bepalen wie wanneer naar binnen mag

• Gebruiksgemak voor uzelf, uw klanten en uw medewerkers

• Minder kans op interne fraude door personeel en bezoekers

Efficiënt toegangsbeheer

U stelt eenvoudig in wie wanneer naar binnen mag. Bijvoorbeeld administratieve medewerkers mogen alleen van maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 17:00 uur het pand binnen. Magazijnmedewerkers hebben alleen toegang tot het magazijn en de kantine. En zo kunt u voor iedere groep medewerkers een toegangsgroep instellen met gespecificeerde toegangsrechten. Het is bij iedereen direct duidelijk dat dit de enige manier is om je door het pand te begeven en dat er gelogd wordt wanneer een bepaalde toegangsdeur is geopend. Met als gevolg minder fraude.

Als u eenvoudig toegangscontrole pasjes en tags kunt verwijderen hoeft u minder oplettend te zijn met het verstrekken van toegang aan uw personeel. Waar u in uw huidige beleid een aantal personeelsleden een sleutel geeft moeten medewerkers voor elkaar de deuren openen. Dit kost tijd en zal niet al te motiverend werken voor uw personeel. Op deze manier ontstaan er ook nog eens onveilige situaties.

Gebruiksvriendelijke toegangscontrole

Een gebruiksvriendelijk toegangscontrolesysteem heeft als kenmerk dat de gebruiker nauwelijks merkt dat er gebruikt wordt gemaakt van toegangscontrole. De gebruiksvriendelijkheid kan worden vergroot door deuren zodanig in te stellen dat deze tijdens kantoortijden vrij toegankelijk zijn en buiten kantoortijden automatisch op slot gaan.

We zien steeds vaker dat bedrijven kiezen voor een toegangscontrolesysteem. Met de opkomst van de smartphone zijn er nu uitgebreide beheer mogelijkheden en is het zelfs mogelijk om op afstand een deur te openen via uw mobiele telefoon. Niet iedereen hoeft op afstand deuren te kunnen openen dus een gewone smartphone gebruiker kan het slot alleen open maken als hij in de buurt van de deur is. De tendens van dit moment is dat de smartphone populairder is dan biometrische systemen met vingerscan of gezichtsherkenning.

Kijk eens op onze instructiefilm! Hierin laten we zien hoe bijvoorbeeld een bezoekersregistratie voor uw organisatie in de praktijk kan gaan werken!

Meer weten? Neem dan contact met ons op.


Steven Engering Directeur

AvanTimes is de software specialist op het gebied van personeelsplanning, urenverantwoording, tijdregistratie en toegangscontrole.

Privacy

Avantimes is verantwoordelijk voor de informatie op deze website.

Merk je dat er iets niet klopt?

Laat het ons meteen weten, dan kunnen we het snel aanpassen.

Werkt er iets niet naar behoren?

Dan is de kans groot dat er een technische storing is. Waarschuw ons even, bij voorbaat onze excuses voor het ongemak.

Heb je schade opgelopen?
Bel of e-mail ons als je schade oploopt door verkeerde info of een storing op deze website. Dan zoeken we samen snel een oplossing. Neem contact op via de NAW gegevens op de contactpagina van deze website.

Onze foto's

Voor onze website gebruiken we voornamelijk rechtenvrije foto's. Deze zijn onder andere afkomstig van onszelf, onze klanten en via Shutterstock.com

Privacy

Versie 0.1

Deze pagina is voor het laatst aangepast op 01-05-2023.

Avantimes is zich er van bewust dat u als website bezoeker vertrouwen stelt in ons en zien het dan ook als onze taak om uw privacy te beschermen. Hier kunt u lezen welke gegevens en waarom Avantimes deze verzamelt indien u onze website bezoekt.

Het bezoek aan deze site geeft u toestemming aan ons privacy beleid welke van toepassing is op de diensten van ons. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het privacybeleid van andere sites. Avantimes draagt er zorg voor dat persoonlijke informatie vertrouwelijk wordt behandeld en wij respecteren de privacy van alle bezoekers van de website.

Gebruik van de verzamelde gegevens

Gebruik van de diensten van Avantimes

Mocht u zich aanmelden voor een dienst van ons dan vraagt Avantimes om uw persoonsgegevens om de dienst uit te voeren. Uw gegevens worden door ons opgeslagen op beveiligde servers. Dit zijn onze eigen servers of servers van derden. Wij gaan uw gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waar wij toegang tot hebben.

Communicatie

Indien u e-mails of andersoortige berichten aan ons verstuurt dan kan het gebeuren dat deze worden bewaard. Vanwege relevantie kan het gebeuren dat wij persoonlijke gegevens aan u vragen om vragen te verwerken en te reageren. Uw gegevens worden door ons opgeslagen op beveiligde servers. Dit zijn onze eigen servers of servers van derden. Wij gaan uw gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waar wij toegang tot hebben.

Cookies
Avantimes verzamelt gegevens voor onderzoek zodat wij beter inzicht krijgen in de behoeften van onze klanten om onze dienstverlening te verbeteren.

Cookies zijn tekstbestanden die op uw computer worden geplaatst, bijvoorbeeld om het websitebezoek te analyseren. Deze door het cookie gecreëerde informatie kan worden verplaatst naar de beveiligde server servers van Avantimes of naar servers van derden. Avantimes gebruikt deze gegevens om het website bezoek te analyseren en om rapportages te maken.

Doelen

Avantimes verzamelt en verwerkt geen informatie voor andere doelen dan de doelen zoals beschreven in dit privacybeleid tenzij dit van te voren met u is overeengekomen.

Derden

De informatie wordt niet gedeeld met derden. In sommige omstandigheden kan de informatie intern gedeeld worden bij Avantimes echter de medewerkers zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw informatie te respecteren.

Aanpassingen

Bekijk geregeld deze privacyverklaring want deze site kan aangepast worden en zo ook deze privacyverklaring.

Persoonsgegevens

Bezoekers van deze site bieden wij de optie tot het inzien, aanpassen of verwijderen van alle persoonlijke informatie die aan ons is verstrekt.

Aanpassen/uitschrijven dienst nieuwsbrief

Indien u zich wilt uitschrijven voor onze nieuwsbrief dan is dat mogelijk via een afmeld-link onderaan de nieuwsbrief. Het is ook mogelijk om uw gegevens aan te passen. Neem daarvoor contact op.

Aanpassen/uitschrijven communicatie

Indien u uw gegevens wilt veranderen in onze bestanden of wilt dat al uw gegevens verdwijnen, neem dan contact met ons op.

Cookies uitzetten

Vrijwel alle browsers zijn dusdanig ingesteld dat deze standaard cookies accepteren. Het is mogelijk om zelf in te stellen dat uw browser geen cookies accepteert of aan u meldt wanneer een cookie is verzonden. Soms werken functies niet op sites als er geen cookies worden geaccepteerd.

Vragen en feedback

Avantimes checkt geregeld of aan dit privacybeleid wordt voldaan. Vragen over ons privacybeleid? Neem dan contact met ons op.

Avantimes