TIJDREGISTRATIE BIJ VAN DEN BROEK LOGISTICS

Van den Broek Logistics werkt al jaren naar volle tevredenheid met de tijdregistratie oplossing van AvanTimes. Onlangs spraken we met Willie van den Broek, DGA bij Van den Broek Logistics. Een verhaal over Van den Broek Logistics, de logistiek en tijdregistratie.

Innovatie in de transport is een ontzettend belangrijk issue geworden, gezien het feit dat de winstmarges bij transportbedrijven de afgelopen jaren onder grote druk zijn komen te staan. Van den Broek loopt voorop als het gaat om innovatie. Bijvoorbeeld op het gebied van scholing van medewerkers, maar ook efficiency en automatisering van de logistieke processen zijn belangrijke pijlers. 

‘De automatisering van tijdregistratie is ogenschijnlijk een klein onderdeel van de logistieke automatisering, echter wel een hele belangrijke schakel. ´Als je weet dat in onze branche het looncomponent 48% bedraagt en wetende dat de marges in de transportbranche miniem zijn, dan hoef ik je niet meer uit te leggen hoe belangrijk een eenduidige tijdregistratie is’, aldus Willie van den Broek.

Uren moeten eenvoudig te registreren zijn

‘Al in 2005 zijn we om ons heen gaan kijken naar een tijdregistratiesysteem. We deden de urenadministratie handmatig. Alle uren, verlofuren, overwerkuren et cetera werden ´met de hand gedaan´. De beheersbaarheid, maar zeker de controle verloren we uit het oog. Om de controle over de gewerkte uren te houden, moesten we wel automatiseren,´ legt Willie van den Broek uit.

´´De doorlooptijd van het implementatie traject was kort en verliep soepel. Alles liep volgens plan. Dat alles is mede te danken aan het feit dat de mensen van AvanTimes goed hebben geluisterd naar onze wensen.´ lk gewerkt uur van onze medewerkers verloopt sindsdien via de tijdregistratie oplossing. Dat wil zeggen overuren, verlofaanvragen, aan- en afwezigheden maar ook pauzes. De koppeling van gewerkte uren is vervolgens gelegd met het aanwezige ETP-systeem, waarbinnen de uren van het rijdende personeel gekoppeld worden met de ´AvanTimes´ uren van het niet-rijdend personeel en van daaruit worden getransporteerd naar het loonpakket Loket. ‘Het mooie is dat het tijdregistratiesysteem van AvanTimes een open systeem is, waardoor eenvoudig de uren kunnen worden gekoppeld aan veel loonadministratie- of logistieke systemen. 

Inzicht in gewerkte uren

Dankzij de tijdregistratie applicatie bespaart Van den Broek Logistics een hoop manuren en is men in staat om met het loonstrookje een overzicht van de gemaakte uren te tonen. ‘We hebben hiermee een sterk verbeterd inzicht in de kosten en opbrengsten gekregen.’ Willie van den Broek vervolgt: ´Bij ons hebben sommige werknemers wel acht pauzes op een dag. Belangrijk, gezien de lange werkdagen die men soms maakt. Prima om meerdere pauzes op een dag te houden, maar dan wil ik wel de productieve uren weten. Met AvanTimes weten we nu precies wat de productieve uren zijn geweest. In de logistiek is het belangrijk om uit te betalen per productief gewerkt uur’, aldus Willie van den Broek. ‘Het klinkt logisch, maar maakt bij veel transportbedrijven hét verschil tussen winst of verlies.’

Al meer dan 50 jaar is Van den Broek Logistics actief in transport en warehousing. Als specialist is Van den Broek toonaangevend in de 24-uurs distributie van pallets en complete vrachten binnen de Benelux. Op- en overslag behoren tevens tot de dienstverlening van Van den Broek.In Helmond beschikt men over een opslagcapaciteit van ruim 25.000 m2. Er werken in totaal 140 Fte’s. 

Van eenvoudige tijdregistratie tot geavanceerd softwaresysteem
een oplossing op maat

Wilt u meer weten over onze oplossingen? Neem contact met ons op