RIJDEN OP SUCCES: HET VERHAAL VAN KICKEN, DE BANDENSPECIALIST

Al jaren werkt bandenspecialist Kicken met het urenregistratiesysteem Astrow. Onlangs spraken we met Marc Moonen, Hoofd Financiële Administratie bij Kicken.

Kicken is een familiebedrijf dat in 1949 werd opgericht en synoniem staat voor bandenservice in Limburg. Met vijf centra en 60 toegewijde medewerkers bieden ze topkwaliteit diensten aan particulieren en bedrijven. Kicken’s 24-uurs pechservice is uitgerust met volledig uitgeruste servicewagens en staat altijd klaar om te helpen, zowel nationaal als internationaal. Het hoofdkantoor, de administratie en het logistieke centrum bevinden zich in Voerendaal. 

‘Om een unieke hoogwaardige service te kunnen bieden, is een efficiënte bedrijfsvoering van cruciaal belang’, aldus Marc Moonen, Hoofd Financiële Administratie bij Kicken.

‘Dankzij de tijdregistratie- en aanwezigheidsoplossing van AvanTimes zijn wij in staat om topkwaliteit diensten te leveren en de verwachtingen van onze klanten waar te maken.’ 

Foutloze urenregistratie

Met de tijdregistratieoplossing Astrow heeft het management een beter inzicht in de bedrijfsvoering, wat resulteert in een efficiëntere en meer gestroomlijnde bedrijfsvoering. Het management weet hoeveel uren, overuren, verlof en afwezigheden er zijn. De bedrijfsleiding van elke vestiging kan met de maandelijkse personeelsplanning en de tijdsregistratie van Astrow eenvoudig zien hoeveel verlof de werknemers hebben opgenomen en over hebben. De Weboplossing van Astrow maakt het mogelijk om realtime en snel informatie op te vragen via internet vanaf elke werkplek. 

Als voorbeeld noemt Marc Moonen het controleren en verwerken van gewerkte uren. ‘Het tijdregistratiesysteem Astrow stelt mij in staat om vanaf elke locatie snel een volledig overzicht te krijgen van de gewerkte uren van al onze werknemers en deze vervolgens direct door te belasten aan de klant. Voorheen was het erg lastig en bewerkelijk om snel een overzicht te krijgen van de gewerkte uren en overuren, omdat veel werknemers vanuit verschillende vestigingen werkten. Zeker met onze 24-uurs pechservice is een snelle en correcte urenregistratie cruciaal.’

´AvanTimes is een geweldige hulp voor ons. Het systeem is zeer gebruiksvriendelijk en functioneert al jaren zonder problemen. Als we toch een vraag hebben, hoeven we alleen maar een mail te sturen en ze reageren meteen.'

Verplichte aanwezigheidsregistratie

Marc Moonen vervolgt: ‘Om aan de Arbowet te voldoen, moeten we een sluitend overzicht hebben van wie er in het gebouw is. Dit is belangrijk voor noodgevallen. Elk jaar wordt er gecontroleerd of we dit goed doen.’ Met de module aanwezigheidsregistratie in Astrow is deze naleving zéér eenvoudig en wordt de algemene veiligheid gewaarborgd. ‘Ik kan altijd en overal zien wie waar werkt en wie bijvoorbeeld vrij heeft.’ 

Snelle uitbetaling van uitzendkrachten

Kicken heeft in de zomer en wintermaanden vaak uitzendkrachten nodig. Hierbij is het belangrijk dat de werkbriefjes en de uren die ze werken goed kloppen. Zo kunnen de uren snel en goed worden verwerkt. Marc Moonen: ‘De uitzendkracht ontvangt bij ons een tag bij aanvang. De gewerkte uren zijn daarmee voor mij direct inzichtelijk en zo kan ik aan het eind van de week de uitzendkrachten uitbetalen voor het daadwerkelijk gewerkte aantal uren. Voor de uitzendkracht is een vlotte uitbetaling gewenst en voor ons is tevreden (uitzend)personeel van groot belang,’ besluit Marc Moonen.

Van eenvoudige tijdregistratie tot geavanceerd softwaresysteem
een oplossing op maat

Wilt u meer weten over onze oplossingen? Neem dan contact met ons op